پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227484
ارائه لايحه جامع انتقال شوراي عالي بيمه به وزارت بهداشت
تاریخ انتشار : 1395/10/16
نمایش : 1106
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: دولت بزودي لايحه جامع انتقال شوراي عالي بيمه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به وزارت بهداشت را به مجلس ارائه خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در جريان بررسي جزئيات لايحه برنامه ششم توسعه کشور، پيشنهاد الحاقي ماده ۸۷ در خصوص انتقال دبيرخانه شوراي عالي بيمه به وزارت بهداشت، گفت: اگر با اين انتقال عدالت اجرا مي شود، اين همان ايده آلي است که دولت براي اجراي طرح تحول سلامت دنبال مي کند، اما پيشنهاد کميسيون برنامه و بودجه مجلس مبني بر اينکه از زمان ابلاغ اين قانون شوراي عالي بيمه سلامت و دبيرخانه آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي منتزع و به وزارت بهداشت منتقل مي شود.

وي تصريح کرد: درحال حاضر بحث نوع اداره شدن دبيرخانه شوراي عالي بيمه نيست، بلکه موضوع مهم اين است که ما اساساً نسبت به بيمه ها چه نوع نگاهي داريم. همانطور که مي دانيد اصل ۲۹ قانون اساسي نظام درماني و امور اجتماعي از طريق بيمه تعريف مي کند و اين اصل تصريح دارد که پوشش خدمات درماني و مراقبت هاي پزشکي به صورت بيمه تامين اجتماعي تسري مي يابد.

نوبخت با تاکيد بر اينکه طرح تحول سلامت براي دولت به عنوان سياستي اجرايي بسيار مهم است و در حال اجراي آن هستيم، افزود: اما اينکه چگونه طرح تحول سلامت از طريق بيمه انجام شود، ساختار آن به چه صورت باشد که در اين خصوص دو موضوع مطرح است؛ يکي اينکه ما در يک برنامه مقطعي ميان مدت ۵ ساله تکليف يک موضوع دائمي را مشخص کنيم. يا آن را تحت عنوان يک لايحه جامع نه تنها اين مسئله بلکه مواردي را که در ارتباط با ساختاري اداري است به صورت يک مجموعه ون يکجا به مجلس ارائه کنيم که دولت خواهان اين موضوع است.

وي تاکيد کرد:اين موضوع به طريق اولي براي دولت که در حال اجراي طرح تحول سلامت است، بسيار مهمتر از دغدغه نمايندگاني است که اين موضوع را در کميسيون ها بررسي کردند، از اين جهت لايحه جامع انتقال شوراي عالي بيمه از وزارت کار به وزارت بهداشت در دست تهيه داريم و قطعا با استزاجه قانوني اين فرايند حقوقي که مجلس بايد تاييد و تصويب کند، آن را در آينده اجرايي خواهيم کرد و در اين مرحله که برنامه پنج ساله را براي سال هاي ۹۶ تا ۱۴۰۰ اجرايي مي کنيم، دولت معتقد است که اين موضوع نيازمند لايحه جامعي است که بزودي آن را ارائه خواهد کرد و به همين جهت در اين مرحله دولت موافق اين انتقال نيست.


مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html